13/7/10

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥ 8ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
8ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΊΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
ΒΥΡΩΝΑΣ , 10- 6 -2010

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ
ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Με ανάμεικτα συναισθήματα και πολλά ερωτηματικά πληροφορηθήκαμε στις 9 Ιουνίου, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, ότι το σχολείο μας επιλέχθηκε ανάμεσα στα 800
‘νέα ολοήμερα’ από όλη την Ελλάδα προκειμένου να λειτουργήσει από το Σεπτέμβρη με το <ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα> . Πρόκειται για μια σοβαρή αλλαγή που έχει να κάνει με τα παιδιά μας και παρόλα αυτά επιβάλλεται αιφνιδιαστικά χωρίς να ρωτηθούν οι γονείς και οι διδάσκοντες.
Με ποιές διαδικασίες και ποιά κριτήρια επιλέχθηκε το Σχολείο μας;
Μήπως διότι πληρεί τις προϋποθέσεις από άποψη υλικοτεχνικής υποδομής;
- Επαρκούν οι σαράντα ετών φθαρμένες και διαβρωμένες τουαλέτες που αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τα παιδιά μας;
- Επαρκεί το γυμναστήριο με τα επικίνδυνα τζάμια και τον ακατάλληλο τάπητα;
- Επαρκεί ο επικίνδυνος προαύλιος χώρος στον οποίο έχουμε συχνά σοβαρούς τραυματισμούς λόγω ποιότητας δαπέδου και διαμόρφωσής του;
Το ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως μας παρουσιάστηκε, περιλαμβάνει νέα γνωστικά αντικείμενα όπως:
1) Νέες τεχνολογίες για όλες τις τάξεις.
Αυτό θα γίνει στην υπάρχουσα αίθουσα με τους 4 απαρχαιωμένους υπολογιστές (χωρίς γραμμή internet ) για 380 μαθητές;
2) Θεατρική αγωγή για όλες τις τάξεις.
Σε ποιό χώρο πολλαπλών εκδηλώσεων και σε ποιά θεατρική σκηνή;
3) Χοροί για τις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄.
Θα γίνουν στο υπάρχον γυμναστήριο;
4) Αγγλικά για τις Α΄ και Β΄τάξεις και αύξηση ωρών διδασκαλίας για τις
υπόλοιπες.
Γνωρίζουμε ότι στις μικρές ηλικίες μπορεί να διδαχθεί ξένη γλώσσα , μόνο με χρήση οπτικοακουστικών μέσων και σε μικρές ομάδες. Υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις;
Πέρα όμως από τις ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή , οι μαθητές των μικρών τάξεων καλούνται να διδαχθούν 11 διδακτικά αντικείμενα ( με αύξηση κατά 10 ώρες την εβδομάδα ) και των μεγαλύτερων τάξεων 15 αντικείμενα (αύξηση 5 ώρες την εβδομάδα). Άραγε υπάρχει τεκμηριωμένη επιστημονική μελέτη για την αποτελεσματικότητα αυτού του μέτρου;
Μήπως η εντατική προσθήκη ωρών και γνωστικών αντικειμένων, κάνει τα παιδιά μας ανίκανα να ελέγξουν διανοητικά τις πολλές πληροφορίες και δεξιότητες που αποκτούν; Μήπως θα ακούνε όλο και περισσότερα και θα καταλαβαίνουν όλο και λιγότερα;
Μήπως θα λένε αρκετά , αλλά θα συνειδητοποιούν ελάχιστα;


Τα παιδιά μας θα μένουν στο σχολείο υποχρεωτικά από τις 8 π.μ. έως τις 2 μ.μ. και προαιρετικά 7 π.μ. έως 5 μ.μ. Προβλέπεται όμως μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να επεκταθεί η υποχρεωτική εφαρμογή του μέχρι τις 4 .15 μ.μ. για όλους τους μαθητές.
Είναι γνωστό ότι τα μικρά παιδιά Α΄ και Β΄ τάξης δεν μπορούν να αποδώσουν μετά τις 12 το μεσημέρι. Αλλά και στις μεγαλύτερες τάξεις αυξάνεται η αταξία και η παραβατικότητα λόγω κούρασης. Κουρασμένοι και παραφορτωμένοι οι μαθητές περιμένουν τη λύτρωση από το κουδούνι. Η μέχρι τώρα εμπειρία έχει αποδείξει ότι την έβδομη ώρα τα παιδιά απλά <μαθαίνουν> να υπομένουν την αγγαρεία χωρίς να γίνονται κοινωνικότερα ή σοφότερα .
Στο μέχρι σήμερα ολοήμερο ένας από τους στόχους ήταν τα παιδιά να πηγαίνουν διαβασμένα στο σπίτι. Στο νέο ολοήμερο , τις ώρες παραμονής τους δεν προβλέπεται καμία ώρα μελέτης , παρά μόνο διδασκαλία καινούργιων γνωστικών αντικειμένων .
Άρα το σύνθημα του Υπουργείου «η τσάντα θα μένει στο σχολείο» πέφτει στο κενό.

Θεωρούμε ότι όπως σχεδιάστηκε και προτείνεται η εφαρμογή του <ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος> θα οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που ισχυρίζεται ότι στοχεύει και γι΄αυτό είμαστε ενάντιοι στην εφαρμογή του.

- Ζητάμε την κατάργηση του προγράμματος .
- Είμαστε αντίθετοι στην εντατικοποίηση , την υπερφόρτωση και στο εξαντλητικό ωράριο που καλούνται να ακολουθήσουν τα μικρά παιδιά .
- Θέλουμε ένα άλλο σχολείο , ελκυστικό και μοντέρνο, που θα μορφώνει καλύτερα, θα δημιουργεί χαρούμενους ανθρώπους με αξίες, που θα καταλαβαίνουν τον κόσμο και θα κρίνουν όσα γίνονται γύρω τους .
- Θέλουμε ένα σχολείο που θα κάνει τα παιδιά μας να αγαπάνε τη μόρφωση.

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Κουλούρης Σπύρος Οικονόμου Άννα