24/10/09

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ

Προς:
Το Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης Αθήνα
Κ α τ α γ γ ε λ ί α

Αξ.κύριοι.
Σύμφωνα με σύμβαση που έγινε στις 15 Ιουλίου 2008, ανατέθηκε από την Νομαρχία Αθηνών στην εταιρία Μιχαήλ Φουντούκο Ε.Δ.Ε, η εκτέλεση έργων οδοποιίας ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ, συνολικής αξίας 300.000,00 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ. Το έργο πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 30/7 έως 14/8 του 2009.
Σύμφωνα με την περιγραφή εργασιών που κατάρτισε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βύρωνα στα έργα αυτά περιλαμβάνονταν οι εξής εργασίες:
1. Ασφαλτοστρώσεις 16 δρόμων με τα ανάλογα φρεζαρίσματα και τις προβλεπόμενες επιστρώσεις.
2. Καθαιρέσεις οπλισμένων σκυροδερμάτων
3. C16/20 ρείθρων, τραπεζοειδών τάφρων, προστασίας στεγάνωσης, γεφυρών κλπ.
4. Σιδηρούν δομικό πλέγμα Β500C κατά ΕΛΟΤ 423-3 (S5003)
5. Ανύψωση ή καταβιβασμός φρεατίων επίσκεψης
6. Τελική διαγράμμιση οδοστρωμάτων
7. Διαγραμμίσεις διαβάσεων πεζών
.
Μετά από προσεκτική έρευνα, που διενήργησε επιτροπή κατοίκων του Δήμου Βύρωνα με συμμετοχή Δημοτικών Συμβούλων, διαπιστώθηκαν στα αναφερόμενα έργα οδοποιίας τα εξής:
•Μεγάλες αποκλίσεις στο τελικό πάχος της ασφαλτόστρωσης. Στους δρόμους που εξετάσαμε, δεν ξεπερνά κατά κανόνα τα 2,5- 3 εκατοστά!
•Έχουμε αμφιβολίες για την καταλληλότητα του μείγματος της ασφάλτου και έχουμε ζητήσει, από την Νομαρχία Αθηνών και την Δημοτική Αρχή Βύρωνα, να σταλούν δείγματα για έλεγχο στα διαπιστευμένα εργαστήρια.
•Το βάθος των φρεζαρισμάτων δεν είναι αυτό που αναγράφεται στην περιγραφή εργασιών ενώ υπάρχουν ερωτηματικά αν σε όλους τους δρόμους έγιναν ΝΕΑ φρεζαρίσματα! Π.χ στην οδό Χειμάρρας, σε δύο περιπτώσεις, η ασφαλτόστρωση πέρασε πάνω από τα γνωστά «σαμαράκια», τα οποία τοποθετούνται για να μειωθεί η ταχύτητα τα ΙΧ.
•Δεν διαπιστώσαμε ότι έγιναν οι προβλεπόμενες διαγραμμίσεις οδοστρωμάτων και διαβάσεων.
•Δεν διαπιστώσαμε ότι έγιναν οι ανυψώσεις και οι καταβιβασμοί στα φρεάτια επίσκεψης.
•Δεν διαπιστώσαμε ότι έγιναν καθαιρέσεις οπλισμένου σκυροδέρματος καθώς και οι εργασίες C16/20 σε ρείθρα, προστασία στεγάνωσης καθώς και οι άλλες εργασίες που αναφέρονται στο σημείο 7 του προϋπολογισμού της μελέτης.
Εκτός όμως από όλες αυτές τις συγκεκριμένες διαπιστώσεις για την συγκεκριμένη εργολαβία, τις οποίες και θέτουμε υπόψη σας για έλεγχο, η γενικά τριτοκοσμική κατάσταση των οδοστρωμάτων στον Βύρωνα, υπερβαίνει την επικαιρότητα των «έργων οδοποιίας» του 2008 και υπογραμμίζει την ανάγκη ο έλεγχος του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης να επεκτ αθεί και σε όλα τα συναφή έργα οδοστρώσεων που πρα γματοποιήθηκαν την τελευταία 6ετία στον Δήμο μας.
Είναι κοινή πια η διαπίστωση της τοπικής κοινωνίας, ότι η μεγάλη πλειοψηφία των οδοστρωμάτων στον Δήμο Βύρωνα παρουσιάζει εδώ και αρκετά χρόνια ένα εξοργιστικό και οικτρό θέαμα, όπου οι παραβιάσεις , οι «επικερδείς κακοτεχνίες» και η χαμηλή ποιότητα των υλικών συναγωνίζεται το εξίσου θλιβερό θέαμα οδοστρωμάτων όπου οι καταστροφές είναι εμφανείς και εκτεταμένες.
Συνοψίζοντας την γενική εικόνα, επαναλαμβάνουμε ότι : Η πλειοψηφία των δρόμων στον Δήμο Βύρωνα, σημαδεύεται από μη δικαιολογημένες, εκτεταμένες και βαριές καταστροφές των οδοστρωμάτων !
Τα περισσότερα από τα «φρεάτια επίσκεψης», αυτά που βρίσκονται στην μέση των δρόμων, συνιστούν ανοικτές παγίδες οι οποίες θέτουν σε τροχαίο κίνδυνο πεζούς και οχήματα, συντελούν στην γρηγορότερη φθορά των τροχοφόρων.
Οι διαγραμμίσεις κεντρικών δρόμων και οι διαγραμμίσεις διαβάσεων αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Είναι τόσο προκλητική η κατάσταση ώστε ακόμα και σε πλέγματα δρόμων που συνδέονται με τα γυμνάσια, τα λύκεια αλλά και τα δημοτικά σχολεία ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΠΕΖΩΝ και συνεπώς αυξάνονται οι κίνδυνοι για τα παιδιά και τους γονείς που τα συνοδεύουν.
Έχουμε συνείδηση ότι το ζήτημα που αναδεικνύουμε σήμερα έχει βάθος, σχετίζεται με μεγάλα κυκλώματα συμφερόντων και την λεηλασία εκατομμύριων ευρώ από το υστέρημα του ελληνικού λαού. Τα φαινόμενα αυτά δεν περιορίζονται βέβαια σε ένα μόνο Δήμο αλλά αφορούν, τουλάχιστον, όλη την Αττική καθώς η γενική εικόνα των αστικών δρόμων στην Αθήνα και το Λεκανοπέδιο, κατά κανόνα, δεν διαφέρει ριζικά με όσα σας εκθέτουμε παραπάνω.
Είναι πεποίθησή μας ότι όλη αυτή η κατάσταση πηγάζει ολοφάνερα από την απροσχημάτιστη καταδολίευση των συμβατικών εργολαβικών υποχρεώσεων με σκοπό την λεηλασία του δημόσιου χρήματος και τον παράνομο πλουτισμό και ότι αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί αν ένας μηχανισμός πολιτικών, αυτοδιοικητικών και ϋπαλληλικών παραγόντων δεν συμμετείχε και δεν συγκάλυπτε το σάπιο αυτό καθεστώς.
Σας θέτουμε με συναίσθημα ευθύνης και ειλικρίνειας τα γεγονότα, τα δεδομένα και τις διαπιστώσεις των μέχρι σήμερα ερευνών και ελέγχων που κάναμε ως επιτροπή στα αναφερόμενα έργα οδοποιίας και προσδοκούμε ότι το Σώμα των Επιθεωρητών και Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης θα προστατεύσει αποτελεσματικά τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και των κατοίκων του Δήμου Βύρωνα.
Με τιμή
Η Επιτροπή
Γεωργιάδης Κώστας, μηχανολόγος
Γουδέλης Τάσος, μηχανικός
Δημόπουλος Παναγιώτης, Επαγγελματίας
Μακρής Βαγγέλης, μηχανικός
Μπαρτζώκα Λίτσα, μέλος Δ.Σ Σωματείου Δασκάλων
Πιστόλη Ζωή, επιστήμ. ερευνήτρια
Σουλιώτης Δημήτρης, πρ. νομαρ/κός & δημ/κός σύμβουλος
Σταθόπουλος Κώστας, Δημοτικός Σύμβουλος Βύρωνα
Τζορτζιώτης Σταύρος Δημοτικός Σύμβουλος Βύρωνα
Τσιάκαλος Κοσμάς, λογιστής
Τσιάκαλος χρήστος, μηχανικός
Φραγκιαδάκης Γιάννης, Φιλόλογος

Επισυναπτόμενα έγγραφα:
1. Προϋπολογισμό μελέτης της Διεύθυνσης Τ.Υ της Νομαρχίας Αθηνών
2. Περιγραφή εργασιών της Τ.Υ Δήμου Βύρωνα
3. Κατάσταση με τα ονόματα των δρόμων που έγιναν τα έργα.