26/5/11

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
Φίλοι-ες γονείς,
Όσοι ασχολούμαστε με τους Συλλόγους Γονέων, ξέρουμε τα χρόνια προβλήματα των σχολείων στο Βύρωνα (κτιριακό, έλλειψη αναγκαίου προσωπικού για τη σωστή καθαριότητα και φύλαξη των σχολικών κτηρίων, πλημμελής συντήρηση, υλικοτεχνικές υποδομές κ.α.), αλλά και τα γενικότερα προβλήματα της παιδείας που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας και μαζί τους και μείς (προσφυγή στην παραπαιδεία, σχολείο προσανατολισμένο στην εντατικοποίηση και στις εξετάσεις, προβληματικά προγράμματα, αποσπασματικές γνώσεις, αποστήθιση αντί της ανάπτυξης των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών, διοικητικός αυταρχισμός, ανασφάλεια και άγχος, που βιώνουν πολλά παιδιά στις μεγαλύτερες τάξεις κ.α.).
Μαζί με όλα αυτά, σήμερα, προωθείται η προσαρμογή της εκπαίδευσης στα μνημόνια, στις απαιτήσεις της τρόικας και στο σχέδιο «Καλλικράτης». Έτσι, προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς σε σοβαρές αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος που υποβαθμίζουν περισσότερο τη δημόσια παιδεία, αλλάζουν το περιεχόμενο της γνώσης και όλη τη λειτουργία του σχολείου. Πρακτικά, στόχοι της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και της Ε.Ε είναι οι εξής:
Μείωση της χρηματοδότησης για την παιδεία, συγχωνεύσεις σχολείων, συμπτύξεις τμημάτων, περισσότεροι μαθητές ανά τμήμα. Κλείσιμο του ΟΣΚ και του ΟΕΔΒ, περισσότερες συμπράξεις για τις ανάγκες που κάλυπταν αυτοί οι οργανισμοί από τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ). Που σημαίνουν περαιτέρω υποβάθμιση των συνθηκών εκπαίδευσης, κατάργηση του δωρεάν βιβλίου, κενά στην κατασκευή και συντήρηση σχολικών κτηρίων, σε υποδομές, βιβλία και άλλα μέσα, λιγότερους καθηγητές, προβλήματα στη μεταφορά μαθητών. Ήδη στο Βύρωνα, σε εφαρμογή των παραπάνω, το Υπουργείο συγχωνεύει το 4ο και 12ο Δημοτικό Σχολείο, το 1ο και 2ο Γυμνάσιο και το 1ο και 2ο Λύκειο. Προωθούν έτσι φτηνότερη παιδεία για το κράτος και τις περιφέρειες. Το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι το ύψος χρηματοδότησης των σχολείων θα εξαρτάται από την αξιολόγησή τους, που σημαίνει -εκτός άλλων- μετακύλιση του κόστους της εκπαίδευσης στους γονείς , εξάρτηση από «χορηγούς» και άνοιγμα του δρόμου για μια παιδεία αντίστοιχη με τις ανάγκες των «αγορών», «ευέλικτη» και ανταποκρινόμενη στις εργασιακές σχέσεις που προωθούν. Πιο στενά συνδεδεμένη με τα «σύγχρονα» εφιαλτικά οράματα για παραγωγή φτηνού, ευέλικτου, ημιάνεργου – ημιαπασχολήσιμου εργατικού δυναμικού, χωρίς μόνιμη και σταθερή δουλειά, ασφάλιση και περίθαλψη.
Το σύνολο των μέτρων, θα μειώσει την παιδαγωγική ικανότητα του σχολείου, τη βοήθεια προς τους μαθητές για να μπορούν να ανταπεξέρχονται, θέτει περισσότερους φραγμούς στην πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για τα παιδιά των φτωχότερων ειδικά στρωμάτων και θα διαμορφώσει σχολεία και μαθητές δύο ταχυτήτων, για αυτούς που μπορούν και αυτούς που δεν μπορούν να ανταπεξέρχονται. Αυτά σε συνδυασμό με τις αυξημένες σήμερα οικονομικές δυσκολίες των γονιών θα αυξήσουν τον αριθμό των διαρροών από το δημόσιο σχολείο πριν την ολοκλήρωση της 12χρονης εκπαίδευσης, θα αυξήσει την αφαίμαξη του οικογενειακού εισοδήματος από την παραπαιδεία. Δηλαδή, αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων και ένταση των αποκλεισμών για τους οικονομικά ασθενέστερους. Αυτά όλα είναι μέρος της επίθεσης, που δέχεται σήμερα όλη η κοινωνία, ενάντια στα εργασιακά, και κοινωνικά δικαιώματα. Έτσι, μαζί με προηγούμενα στο «νέο» σχολείο δεν ταιριάζουν οι σταθερές ενιαίες εργασιακές σχέσεις και αμοιβές για εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό και πληθαίνουν οι ωρομίσθιοι, οι συμβασιούχοι και κάθε λογής ελαστικά εργαζόμενοι και φτηνά αμειβόμενοι.
Για αυτό δεν γοητευόμαστε από τις εξαγγελίες περί «νέου» σχολείου, αφού οι όροι που το Υπουργείο το προσδιορίζει «βιωσιμότητα, καινοτομίες, ανταγωνιστικότητα, αξιολόγηση» ταιριάζουν σε επιχειρήσεις, παρά σε σχολεία, μυρίζουν «παλιό» και οικονομικά συμφέροντα.

Περισσότερο από ότι παλιότερα, εμείς οι γονείς έχουμε την υποχρέωση να υπερασπίσουμε το δικαίωμα στη δωρεάν, δημόσια εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, χωρίς διαχωρισμούς. Να διεκδικήσουμε περισσότερα χρήματα για πλήρη κάλυψη των υποδομών και τη συντήρηση των σχολείων. Για προσλήψεις του αναγκαίου αριθμού εκπαιδευτικών και προσωπικού για καθαριότητα και φύλαξη των σχολείων με μόνιμη εργασιακή σχέση. Να αγωνιστούμε για να μην «προσαρμοστεί» η εκπαίδευση στις ανάγκες της αγοράς, αλλά για να δίνει στους μαθητές ουσιαστικές γνώσεις και εφόδια για τη ζωή και να καλλιεργεί υπεύθυνους πολίτες που σέβονται τις αρχές της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της ειρήνης, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης. Έχουμε καθήκον να δραστηριοποιούμαστε για να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία και για να διεκδικούμε τη λύση τους, χωρίς να κουκουλώνουμε καταστάσεις και ευθύνες και χωρίς να ταυτιζόμαστε με τα κέντρα εξουσίας και τα σχέδια τους.
Με αυτό τον γνώμονα θεωρούμε ότι η επανασυγκρότηση της Ένωσης Γονέων είναι ένα θετικό βήμα. Αν η Ένωση συνεργαστεί με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων όλων των σχολείων για να προβάλλει και να επιδιώξει λύσεις για τα προβλήματα διεκδικώντας προς κάθε κατεύθυνση, Δήμο, Περιφέρεια, Υπουργείο, κ.α.. Αν συντονίσει τις δράσεις των Συλλόγων της περιοχής, χωρίς να τους υποκαθιστά ή να τους φιμώνει. Αν δουλέψει, όχι με τη λογική της εκπροσώπησης και της κλειστής ομάδας ειδικών και παραγόντων για ρόλο στα δημοτικά δρώμενα, αλλά ως συλλογικότητα που συμβάλλει στην ανάπτυξη δράσεων για την επίλυση των προβλημάτων, προβολή των διεκδικήσεων και βελτίωση της κατάστασης. Αν η Ένωση ξεπεράσει το ρόλο της σφραγίδας, που στο παρελθόν επικύρωνε την πολιτική της όποιας δημοτικής αρχής και αναπτύξει ανεξάρτητη δράση από κυβέρνηση, περιφέρεια και δήμο. Αν δεν αποτελέσει ένα νέο γραφειοκρατικό μόρφωμα, απλώς για να καλύπτει συμμετοχή σε κάποιες επιτροπές και όργανα. Αν δεν είναι ένα φερέφωνο επικρότησης των αποφάσεων του Υπουργείου, της περιφέρειας ή του Δήμου, αλλά κινηθεί ανεξάρτητα από τους φορείς της εξουσίας, προς την κατεύθυνση της δραστήριας ενασχόλησης με τα γενικότερα προβλήματα της παιδείας και αυτά που ταλανίζουν τα σχολεία και τους μαθητές της περιοχής μας. Έτσι, θα αποφύγει και τον εκφυλισμό που την οδήγησε τελικά να είναι ανενεργή τα τελευταία χρόνια.
Για αυτό χρειάζεται να έχει δημοκρατική, ανοιχτή λειτουργία με τακτικές και γνωστοποιημένες συνεδριάσεις. Οι εκπρόσωποι της να εκφράζουν τις συλλογικά επεξεργασμένες αποφάσεις της Ένωσης. Να φροντίζει, όχι απλά να εκπληρώνει τα τυπικά καταστατικά της καθήκοντα, αλλά να έχει ουσιαστική επικοινωνία με τους συλλόγους γονέων για αλληλοτροφοδότηση πληροφοριών και απόψεων και για ουσιαστική συμμετοχή όλων στις διαδικασίες της. Να συγκαλεί τακτικά τα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων για να καθορίζει τις δράσεις της και να συμβάλλει στο συντονισμό των ενεργειών και την αλληλοϋποστήριξη.
Οι γονείς, που το προηγούμενο διάστημα βρεθήκαμε στις δράσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, και αναπτύξαμε κάποιες κοινές απόψεις, υπογράφουμε αυτό το κείμενο με τις θέσεις μας για τα προβλήματα της παιδείας και για τη λειτουργία της Ένωσης. Θα προσπαθήσουμε να προβάλλουμε αυτές τις θέσεις και μέσα από το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων συγκροτώντας ένα ψηφοδέλτιο.
Οι υποψήφιοι του ψηφοδελτίου ισότιμα και συλλογικά θα καθορίζουν τις θέσεις των εκπροσώπων μας στο Διοικητικό Συμβούλιο στη βάση όσων εκθέσαμε παραπάνω. Σκοπός μας δεν είναι η προσωπική προβολή και οι προσωπικές πολιτικές. Δεσμευόμαστε από τις συλλογικές μας θέσεις και με βάση αυτές θα καθορίζουμε συλλογικά και τη δράση μας στην Ένωση για κάθε επιμέρους ζήτημα. Οι εκπρόσωποί μας θα είναι αιρετοί και ανακλητοί από το σύνολο των υποψηφίων του ψηφοδελτίου.
ΟΙ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ

Κλιάφα Άρτεμις 3ο Γυμνάσιο Βύρωνα
Κουτούφαρη Ευγενία 5ο Γυμνάσιο Βύρωνα
Κανδηλιώτη Κωστούλα Γυμνάσιο Καρέα
Λέγγα Βίκυ 5ο Δημοτικό Βύρωνα
Μπικάκη Μαρία 5ο Λύκειο Βύρωνα
Ξουργιά Ξένια 3ο Λύκειο Βύρωνα
Οικονόμου Μαρία 11ο Δημοτικό Βύρωνα
Παπαλόη Έφη 3ο Λύκειο Βύρωνα
Τσιάκαλος Κοσμάς 2ο Δημοτικό Βύρωνα
Τσιόγκα Αγγελική 2ο Δημοτικό Βύρωνα
Τσέκου Σύλλα Γυμνάσιο Καρέα