22/2/11

ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΣΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ-ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΔΙΑΒΛΕΠΕΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ

ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
Ενοποιήσεις και σχέδια για την δημιουργία μη κερδοσκοπικής εταιρίας για το Φεστιβάλ των Βράχων!

Ενοποιούνται ο Αθλητικός Οργανισμός και το Πνευματικό Κέντρο – Δημιουργούνται νέα νομικά πρόσωπα - Αλλάζει η Πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου- Σχέδια για εγκατάλειψη του κινηματογράφου Λουϊζα!

Η δημοτική αρχή φαίνεται να απεργάζεται νέα σχέδια για να αποφύγει όσο γίνεται τον έλεγχο του δημοτικού συμβουλίου και της αντιπολίτευσης στους τομείς του πολιτισμού και αθλητισμού. Στα πλαίσια αυτά ενοποιούνται σε ένα νομικό πρόσωπα ο Αθλητικός Οργανισμός και το Πνευματικό Κέντρο του δήμου Βύρωνα. Οι τομείς του πολιτισμού και του Αθλητισμού, κατά κανόνα, προσέλκυαν πάντα το οικονομικό ενδιαφέρον της Τ.Α και κατ’ επέκταση του Δήμου Βύρωνα, καθώς είναι οι μόνες σχεδόν δραστηριότητές που μπορούν να αποφέρουν έσοδα και συνεπώς προσελκύουν το έντονο ενδιαφέρον παραγόντων της αυτοδιοίκησης, των δημοσίων σχέσεων, των «χορηγών» και της διαφήμισης!

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ!
ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ;

Εκτός από την παραπάνω συγχώνευση, ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν, ότι ο Δήμαρχος σχεδιάζει τον ταυτόχρονο και οριστικό αποχωρισμό του «Φεστιβάλ των Βράχων» από το νέο υπό ίδρυση νομικό πρόσωπο ( ν.π). Σύμφωνα με τα σχέδια αυτά σχεδιάζεται η ίδρυση μιας μορφής δημοτικής επιχείρησης ή διαφορετικά μη κερδοσκοπικής εταιρίας, από κοινού όπως φημολογείται με τον Δήμο Δάφνης – Υμηττού, και η ένταξη των δύο φεστιβάλ αμφοτέρων των Δήμων, στο νέο ενιαίο επιχειρησιακό - εταιρικό φορέα. Με τον τρόπο αυτό η δημοτική αρχή υπερφαλαγγίζει τα εμπόδια του Καλλικράτη, ο οποίος κατ’ αρχήν και κατά βάση προβλέπει σε κάθε Δήμο, δύο (2) βασικά νομικά πρόσωπα. Στην θέση τους ο Δήμος δημιουργεί τέσσερα (4) οργανωτικά σχήματα, δηλ. το Ντάνκαν, τους Παιδικούς Σταθμούς, τον Αθλητισμό – Πολιτισμό, δηλ. τρία νομικά πρόσωπα, συν την εταιρία για το Φεστιβάλ των Βράχων! Βασικός στόχος των εταιρικών σχεδίων στο Φεστιβάλ, είναι η παραπέρα εμπορευματοποίηση και η εισαγωγή επιχειρηματικών δράσεων και κυκλωμάτων στον τομέα του πολιτισμού!... Ο χαρακτήρας της εταιρίας ως μη κερδοσκοπικής δεν αλλάζει τον εμπορευματικό σκοπό των αλλαγών. Πέρα από αυτά όμως, όπως σχετικά τονίζουν κύκλοι της δημοτικής αντιπολίτευσης, μια άλλη επιδίωξη μπορεί να είναι να διακοπεί κάθε σχέση και κάθε σύγκριση των νέων οικονομικών δεδομένων της νέας περιόδου, με τα οικονομικά στοιχεία του παρελθόντος, αν και αυτές οι επιδιώξεις μάλλον θα αποδειχθούν ευσεβείς πόθοι, καθώς η κυβέρνηση θα αναγκασθεί να προχωρήσει τελικά σε αποτελεσματικούς οικονομικούς και φορολογικούς ελέγχους στον Δήμο Βύρωνα.

ΤΑ 4 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
ΓΙΑ ΑΦΟΠΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΜΟΙΒΟΜΕΝΟ ΠΑΡΑΣΙΤΙΣΜΟ

Η δημιουργία ξεχωριστών οργανωτικών σχημάτων από την δημοτική αρχή Χαρδαλιά, δεν αποτελεί στοιχείο μιας πολιτικής, η οποία υποτίθεται μάχεται την ακαμψία και την γραφειοκρατία του Δήμου, αλλά έχει να κάνει κυρίως με την ανάγκη αφοπλισμού των όποιων ελέγχων θα μπορούσε να ασκήσει το Δημοτικό Συμβούλιο, και ακόμα έχει να κάνει με την διαχειριστική ευελιξία καθώς και με την υλική τακτοποίηση των φιλοδοξιών αλλά και των απαιτήσεων που προβάλλονται από τα διάφορα στελέχη και ομάδες της Ν.Δ και των εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων, τα οποία επιδιώκουν μια θέση που να ικανοποιεί τις φιλοδοξίες τους και όπου διεκπεραιώνονται υλικές απολαβές και άλλες τακτοποιήσεις. Οι πρόσθετες διοικητικές δαπάνες των νομικών προσώπων απαιτούν κατά τεκμήριο μεγάλες και κυρίως άχρηστες δαπάνες για ένα έργο που ουσιαστικά μπορεί να γίνει με άλλες δομές και χωρίς πρόσθετες διοικητικές δαπάνες ή προσωπικό, ενώ δεν είναι μικρές οι δαπάνες για προσωπικό που απασχολείται στα γραφεία των νομικών προσώπων χωρίς αυτό να είναι πάντα αναγκαίο.

Στον Αθλητικό Οργανισμό π.χ στην 2ετία 2009-2010 για 6 συνεδριάσεις του Δ.Σ που έγιναν το 2009 και άλλες 7 που έγιναν το 2010 για μισθοδοσία της Προέδρου και του Αντιπροέδρου ο ελληνικός λαός πλήρωσε συνολικά 19.200 ευρώ (!..) ενώ, με άλλη αναγωγή, η συνεδρίαση, διάρκειας 2 ωρών η κάθε μία, κόστιζε 1500 ευρώ!.....δηλ. όσο παίρνει τον μήνα ένας ναύτης της ακτοπλοϊας ή ένας τεχνικός της ΔΕΗ ή του ΟΤΕ με 20 και 25 χρόνια υπηρεσία. Στην περίπτωση που σχολιάζουμε δεν υπολογίζουμε το πρόσθετο διοικητικό κόστος από τους μισθούς των τυχόν αντιδημάρχων, όταν αυτοί διορίζονται στα νομικά πρόσωπα και που κατά κανόνα σουλατσάρουν ή παρασιτούν αμειβόμενοι, εκτός βέβαια από τις περιπτώσεις εκείνες που οι αντιδήμαρχοι αναλαμβάνουν τομείς αποκλειστικής απασχόλησης ή τομείς που απαιτείται δουλειά και παρουσία.

Η πολιτική «γραμμή» που ακολουθήθηκε στην περίπτωση της «Ντάνκαν», θα μπορούσε και εδώ να εφαρμοσθεί με επιτυχία καθώς την υπερασπίστηκαν και τμήματα των εργαζομένων από το Κέντρο Χορού αλλά και πολίτες, οι οποίοι απέναντι στις «δημοτικές υπηρεσίες», το «δημόσιο» και το «κρατικό», τοποθετούνται μάλλον με επιφύλαξη και τις περισσότερες φορές απορριπτικά. Μεγάλα τμήματα των εργαζομένων, δεν μπορούν να δούνε και να ερμηνεύσουν την αποτυχημένη ή εχθρική λειτουργία του κράτους απέναντι στον πολίτη, ως στοιχείο του συστήματος της εκμετάλλευσης, της ίδιας της δομής του και της αντιλαϊκής πολιτικής, αλλά το ερμηνεύουν ως στοιχείο ανεξάρτητο του συστήματος και των πολιτικών που εφαρμόζονται. Βασικό επιχείρημα της δημοτικής αρχής, στην περίπτωση της ένταξης του Φεστιβάλ Βύρωνα σε εταιρία, θα είναι και εδώ η επίκληση της γραφειοκρατικής αποστέωσης, η έλλειψη ευλυγισίας, η ακαμψία του δημόσιου λογιστικού, ο κίνδυνος να μη μπορέσει να λειτουργήσει το Φεστιβάλ. όπως θα έπρεπε κλπ.

Η τυχόν πάντως απόσπαση του Φεστιβάλ, από το υφιστάμενο νομικό πρόσωπο (ν.π), μέσω του οποίου ασκείται σήμερα η πολιτική του Δήμου στον Πολιτισμό, θα αντιμετωπίσει δυσκολίες «ηθικών ισορροπιών και πειστικής λογικής», καθώς όλη αυτή η επιχειρηματολογία, που είναι ολοφάνερα διάτρητη, θα καταρρεύσει, αφού το Φεστιβάλ εντάσσεται ήδη, εδώ και χρόνια, σε ν.π και συνεπώς όλες οι αιτιάσεις περί νέου ξεχωριστού και μάλιστα εταιρικού σχήματος, απογυμνώνονται και ο ίδιος ο Δήμαρχος εμφανίζεται «γυμνός», εκτός φυσικά από την γνωστή πολιτική της παραπλάνησης, της απολυταρχίας του δημαρχοκεντρικού συστήματος και της αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς, που καλύπτονται και στηρίζονται στον Βύρωνα από την γαλάζια δημοτική παράταξη και το κόμμα της Ν.Δ. Μέχρι σήμερα οι δυνάμεις της αριστερής αντιπολίτευσης δεν φάνηκαν αρκετά ισχυρές να φράξουν γενικά τον δρόμο της δημοτικής αρχής στην εφαρμογή ακραίων αντιλαϊκών επιλογών, την αδιαφάνεια και την απολυταρχία.

ΗΓΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ!
ΦΕΥΓΕΙ Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΑΦΝΗ ΑΠΟ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Π.Κ;
ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΤΗΣ «ΛΟΥΪΖΑΣ»;

Προανάκρουσμα των αλλαγών στα όργανα πολιτισμού και αθλητισμού, φαίνεται να αποτελεί και η σχεδιαζόμενη αφαίρεση της προεδρίας του Π.Κ από την κ. Δάφνη Πηνελόπη, η οποία σύμφωνα με κύκλους της αντιπολίτευσης, θα παραμείνει απλώς διακοσμητική Αντιδήμαρχος πολιτισμού, εξέλιξη η οποία μάλλον ερμηνεύεται ως υποβάθμιση του ρόλους της, αν όχι ταπεινωτικός παραμερισμού της, αφού στο τομέα του πολιτισμού, μετά τον σχεδιαζόμενο αποχωρισμό του Φεστιβάλ από το ν.π, με την «γκλαμουριά», τα φωτό, την πολυτελή και χωρίς όρια διαφήμιση και το άφθονα χρήμα, καθώς και το επαναλαμβανόμενο όσο και αμφιλεγόμενο εμπορικό περιεχόμενό του, τελικά στον πολιτισμό θα παραμείνουν ελάχιστα πράγματα και μαζί θα παραμείνει το κραυγαλέο και σοβαρό κενό των κτιριακών υποδομών, για το οποίο η δημοτική αρχή Χαρδαλιά βαθμολογείται με μηδέν!

Και σαν να μη έφτανε «το μηδέν» που δέρνει τον Δήμο Βύρωνα σε κτιριακή υποδομή, δημοτικοί κύκλοι διαδίδουν ότι η ηγεσία του Δήμου είναι έτοιμη να εγκαταλείψει και το τελευταίο «οχυρό» πνευματικών εκδηλώσεων, τον κινηματογράφο «Λουϊζα», μετατρέποντας το δημοτικό εστιατόριο ΑΣΤΡΑ σε κέντρο πολιτιστικών εκδηλώσεων! Αν τελικά αληθεύουν οι πληροφορίες για εγκατάλειψη της «Λουϊζας» ο κ. Χαρδαλιάς είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσει κύμα μαζικής οργής και εναντίωσης , καθώς η «Λουϊζα» όχι μόνο κρίνεται και είναι εξαιρετικά αναγκαία στην κοινωνική και πνευματική ζωή της βυρωνιώτικης κοινωνίας αλλά είναι και δεμένη με ξεχωριστούς σταθμούς της νεότερης ιστορίας του Βύρωνα!

Η «Επιτροπή για την Απογραφή της Κατάστασης στον Δήμο Βύρωνα»

Βύρωνας 14.2.2011